Διαδικτυακό Μάρκετινγκ | Διαδικτυακή Διαφήμιση | Κοινωνική δικτύωση
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι η προώθηση μιας επιχείρησής με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων.
Με την πρόοδο της τεχνολογίας το διαδικτυακό μάρκετινγκ προσφέρει πολλά και διαφορετικά κανάλια για διαδικτυακή διαφήμιση τα οποία προσφέρουν οικονομικές λύσεις για να διαφημίσετε και ταυτόχρονα να μετρήστε τα αποτελέσματα της διαφήμισης σας. Κάτι τέτοιο είναι πραγματικό κάτι πολύ δύσκολο να το κάνει κανείς με τις παραδοσιακές τεχνικές μάρκετινγκ ( π.χ Διαφήμιση με φυλλάδια, billboards e.t.c). Αντιθέτως, το διαδικτυακό μάρκετινγκ μπορεί να προφέρει μια πολύ λεπτομερή εικόνα για το πού και πώς έχουν δαπανηθεί τα χρήματά που ξοδέψασε σε διαφήμιση στο internet. Μια σε βάθος ανάλυση μπορεί να περιλαμβάνει τα προϊόντα που βλέπουν οι πελάτες για πόσο χρονικό διάστημα παρακολουθούν τα προιόντα της εταιρείας σας , λεπτομέριες σχετικά με τα προσωπικά στοιχεία των πελατών( π.χ ηλικία, φύλο, χώρα, συσκευή που χρησιμοποιούν για την περιήγηση τους κ.λ.π.)
Στην εποχή μας το πιο διαδεδομένο κανάλι στο ηλεκτρονικό μάρκετινγκ είναι το διαδικτυακό μάρκετινγκ ( Ιντερνετ Μαρκετινγκ ) άλλα κανάλια ηλεκτρονικού μάρκετινγκ επίσης χρησιμοποιούνται όπως : sms κινητής τηλεφωνίας, ψηφιακή τηλεόραση, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφαρμογές κινητών, σχεδιασμός eshop κλπ
Ιντερνετ Μαρκετινγκ | Διαφήμιση στο διαδίκτυο
Αυτός ο τύπος ηλεκτρονικού μάρκετινγκ έχει να κάνει με την παρουσία της εταιρείας σας στο διαδίκτυο. Έχετε μια επαγγελματική ιστοσελίδα για την εταιρεία σας? Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει την κατασκευή ιστοσελίδας | σχεδιασμός ιστοσελίδας που θα λαμβάνει υπόψη resoponsive σχεδιασμό ιστοσελίδων , επαγγελματική φιλοξενία ιστοσελίδων , βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEΟ) για τα οποία μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ακολουθώντας τις αντίστοιχες συνδέσεις.
Για στρατηγικό μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο μια εταιρεία θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη την κοινωνική δικτύωση της. Σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε αυτό το είδος του ψηφιακού μάρκετινγκ. Στόχος μας είναι να σας δώσουμε μερικές ιδέες για το τι πρέπει να ξέρετε όταν σκέφτεστε το μάρκετινγκ υπηρεσιών ή των προιόντων σας χρησιμοποιόντας την κοινωνική δικτύωση της εταιρείας σας.
Μάρκετινγκ με μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Δημιουργόντας εκστρατείες μάρκετινγκ σε διαφορετικά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης (Facebook Pages, linkedin, Google Pages ) μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελές για την επιχείρησή σας.
O στόχος του μάρκετινγκ πλαν της επιχείρησης σας μπορεί να είναι να χρσησιμοποίησετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να :
- οδηγήσετε δυνητικούς πελάτες στη σελίδα σας στο Facebook ή στην ιστοσελίδα της εταιρείας σας
- να αποκτήσετε περισσότερους θαυμαστές στο Facebook
- να δημιουργήσετε ή να μεγαλώσετε την λίστας email σας
- να αυξήσετε της πωλήσεις προιόντων και υπηρεσιών σας
Σε κάθε περίπτωση η καμπάνια της εταιρείας σας στο μέσα κοινωνίκης δικτύωσης πρέπει να σχεδιαστεί πολύ προσεκτικά.
Δημιουργήστε θαυμαστές | Ιογενές Μάρκετινγκ
Προκειμένου να είναι αποτελεσματική η παρουσία της εταιρείας σας σε κάποιο συγκεκριμένο κανάλι κοινωνικής δικτύωσης(π.χ. Facebook) θα πρέπει να αποκτήσετε αρκετούς θαυμαστές ( κοινό ). Όσο περισσότερους θαυμαστές ( followers) έχετε, μπορείτε να περιμένετε περισσότερο ενδιφέρον για τις δημοσιεύσεις σας (κοινοποιήσεις, Μου αρέσει, Σχόλια ), το οποίο με τη σειρά του μπορεί να δώσει ώθηση με ιογενή τρόπο ( ιογενές μάρκετινγκ) στην εξάπλωση των μηνυμάτων σας.
Αλλά πώς μπορεί κανείς να αποκτήσει θαυμαστές ( fans ) όταν ακόμα είναι στο ξεκίνημα και η πελατική του βάση είναι χαμηλή? Ο πιο εύκολος τρόπος να αποκτήσει κάποιος περισσότερους fans είναι να προσκαλέσει τους φίλους του και γνωστούς του στο facebook να ακολουθήσουν την σελίδα του ( δηλαδή να γίνουν θαυμαστές του ) και όταν αυτό το σενάριο έχει εξαντληθεί μπορεί να συνεχίσει να κερδίζει οπαδούς, είτε μέσω πληρωμένης διαφήμισης μέσα από τα ίδια κανάλια κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Διαφημίσεις Facebook) είτε με τη δημιουργία διαγωνισμών που θα ενθουσιάσουν το υφιστάμενο κοινό της εταιρείας τόσο που αυτοί με την συμμετοχή τους να το πούν στους φίλους τους βοηθόντας έτσι την αύξηση των θαυμαστών σας.
Διαγωνισμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Παρακάτω θα βρείτε κάποιες ιδέες για διαγωνισμούς που μπορείτε να δημιουργήσετε :
- κληρώσεις (Αυτοί που κάνουν εγγραφή στην λίστα email της εταιρείας μπαίνουν σε κλήρωση για να κερδίσουν ένα βραβείο)
- Διαγωνισμός Ψηφοφορίας όπου οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να αφήσουν την προσωπική τους άποψη (ψηφοφορία) σχετικά με το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας. Αυτό τους βοηθά να συμμετάσχουν και να αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας με ένα προσωπικό τρόπο. Ένα παράδειγμα θα ήταν να αφήσουμε τους ανθρώπους να ψηφίσουν για την επόμενη διαφημηστική καμπάνια του προϊόντος ή των υπηρεσιών σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να τους κρατήσετε απασχολημένους με το δικό σας brand και όχι μόνο με την σκέψη του βραβείου που ενδεχομένος να κερδίσουν.
- Ομαδικές Προσφορές δίνουν στου δυνητικούς πελάτες της εταιρείας σας την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε προσφορά περιορισμένου χρόνου για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Στην JCSL Ltd μπορούμε να αναλάβουμε το μάρκετινγκ πλαν της εταιρείας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη δημιουργία επαγγελματικής σελίδας της επιχείρησης σας σε διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (δηλ σελίδα στο Facebook ή το Google Page) και την προώθησή της με τη χρήση διαφημιστικών εκστρατειών και διαγωνισμών.
Σχέδιο Μαρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Έτοιμοι να καταστρώσετε ένα σχέδιο μαρκετινγ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εταιρεία σας, ; Αφήστε μας να σας βοηθήσουμε με κάποιες ιδέες.
1. Ξεκινήστε με τον καθορισμό των στόχων σας.
Τι σκοπεύετε να καταφέρετε με την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Πού βρίσκεται ( ποια θέση κατέχει ; ) η επιχείρησή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα; Ορίστε ένα εφικτό, μετρήσιμο με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο στόχο για τι θέλετε την επιχείρησή σας καταφέρει (π.χ. εντός έξι μηνών από τώρα)!
Για παράδειγμα:
«Θέλω να μεγαλώσω τους θαυμαστές μου ( FANS) κατά 5.000 άτομα. Τα άτομα αυτά θα πρέπει να ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μου"
"Θα ήθελα να οδηγήσω 1000 επισκέπτες / μήνα στην ιστοσελίδα μου που να ενδιαφέρονται για μια προσφορά που σκοπεύω να προωθήσω".
2. Επιλέξτε μέσα κοινωνικήσ δικτύωσης για την εταιρεία σας
Επιλέξτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εταιρεία σας και αξιολογήστε την παρουσία ανταγωνιστών σας σ'αυτά.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρσηιμοποιούνται περισσότερο στην Κύπρο σήμερα περιορίζονται στο Facebook, Twitter και LinkedIn, ενώ το Google Plus και Pinterest είναι επίσης κανάλια τα οποία σιγά σιγά το κυπριακό κοινό αρχίζει να αγκαλιάζει. Αποφασίστε σε ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα επικεντρωθεί η προσοχή σας αξιολογόντας ταυτόχρονα την παρουσία και την αποτελεσματικότητα των ανταγωνιστών σας σ'αυτά. Πριν αποφασίσετε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να μελετήσετε την πελατιακή σας βάση και την άποψη τους σχετικά με τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν. Μπορείτε να πάρετε ένα μικρό δείγμα από τους υπάρχοντες πελάτες σας και ρωτήστε τους για τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο. Προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στα κανάλια κοινωνική δικτύωσης τα οποία οι δυνητικοί σας πελάτες χρησιμοποιούν περισσότερο.
Για κάθε κανάλι κοινωνικής δικτύωσης που θα χρησιμοποιήσετε περιγράψτε τον στόχο της εταιρείας σας. Για παράδειγμα, με το Facebook, μπορείτε να ορίσετε ως στόχο να προσελκύσετε θαυμαστές να μοιραζεστε εκδηλώσεις της εταιρείας σας και την προώθηση των προϊόντων και προσφορών.
3. Δημιουργήστε επαγγελματικές σελίδες
Βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες της επιχείρησή σας για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης που επιλέξατε έχει δημιουργηθεί σωστά και η διαχείριση της γίνεται με επαγγελματικό τρόπο ώστε να μπορείτε να αναμένετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Προσοχή πρέπει να δοθεί στις σωστές διαστάσεις των εικόνων που χρησιμοποιούνται στις σελίδες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα, οι εικόνες προφίλ,cover photos, app thumbnails, φωτογραφίες timeline θα πρέπει να προσαρμοστούν στο σωστό μέγεθός προκειμένου να εξασφαλιστεί μια επαγγελματική εμφάνιση της σελίδας της επιχείρησή σας. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικές εφαρμογές social media για να προσθέσετε επιπλέον λειτουργικότητα στο σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας (π.χ φόρμα επικοινωνίας , Άνοιγμα σε popup μιας σημαντικής σελίδα της ιστοσελίδας σας, κλπ). Ένα custom url για τη σελίδα σας είναι επίσης απαραίτητo για να βοηθήσει το κοινό σας να μπορεί να σας βρει εύκολα και να βοηθήσει την ΣΕΟ βελτιστοποίηση της σελίδας σας .
Κατάργηστε διπλούς λογαριασμούς της εταιρείας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς αυτό δίνει μια λανθασμένη εικόνα της εταιρείας σας. Για παράδειγμα, για μια επιχείρηση που η εταιρεία μας (JCSL Ltd) ανέλαβε την διαχείριση την σελίδας της στο Facebook υπήρχε μια επιπλέον σελίδα της ίδιας εταιρείας που δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ αλλά είχε καλύτερη ταξινόμηση σε αναζήτηση για το όνομα της εταιρείας στο Facebook.Όταν έγινε διαγραφή της σελίδας αυτής αμέσως η σωστή σελίδα της επιχείρησης στο Facebook κατέλαβε την πρώτη θέση στην αναζήτηση Facebook.
4. Στρατηγικό μάρκετινγκ με το σωστό περιεχόμενο
Έχουμε επαναλάβει πολλές φορές ότι στο διαδικτυακό μάρκετινγκ το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν εξετάζουμε το στρατηγικό μάρκετινγκ μιας εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Είναι σημαντικό να συμπεριληφθεί στο σχέδιο μάρκετινγκ της εταιρείας σας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα εκδοτικό ημερολόγιο σας. Αποφασίστε σχετικά με τον τύπο του περιεχομένου που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε. Επισυγκεντρώνοντας την προσοχή σας στο αντίστοιχο κάθε φορά πελατιακό στόχο (κοινό) , τη συχνότητα των δημοσιεύσεων σας, το χρόνο που πρέπει να γίνοτναι και τους διάφορους διαχειριστές της σελίδας που θα το δημιουργούν.
Καθώς χτίζετε το στρατηγικό μάρκετινγκ ( μάρκετινγκ πλαν) της εταιρείας σας, θα πρέπει να έχετε διαρκώς μπροστά σας τους στόχους στόχους που καθορίσατε στο ξεκίνημα (βλέπε σημείο 1 παραπάνω). Διαφορετικοί τύποι περιεχομένου εξυπηρετούν διαφορετικούς στόχους.
Για παράδειγμα:
- Περιεχόμενο που έχει ως στόχο να οδηγήσει δυνητικούς πελάτες στο μπλοκ της επιχείρησή σας έχει ως στόχο να δείξει τις γνώσεις σας στον τομέα της επιχείρησής σας και να αυξήσει την κίνηση από πιθανούς πελάτες στον ιστοχώρο σας.
- Περιεχόμενο από εξωτερικές πηγές σχετικές με τη τα προιόντα και τις υπηρεσίες σας (δηλαδή από ηγετικές μορφές ή μάρκες του χώρου ενασχόλησης της εταιρείας σας) δείχνουν ότι η επιχείρηση σας διαρκώς ενημερώνεται για νέες εξελίξεις και ιδέες σχετικές με την επιχειρηματική σας δραστηριότητα.
- Συγκεκριμένο περιεχόμενο για την επιχείρησή σας ή για τους υπαλλήλους σας και την ομάδα σας δείχνει την κουλτούρα της εταιρείας σας κα ενθαρρύνει τις προσωπικές επαφές με σκοπό την προώθηση της επιχείρησής σας.
Αυτά δεν είναι όμως παρά μόνο μερικές συμβουλές για τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει το σχέδιο μάρκετινγκ της εταιρείας σας για να μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα πρέπει να έχετε πάντα κατά νου ότι το σχέδιο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης σας θα πρέπει να παραμείνει δυναμικό (πάντα να αλλάζει και να προσαρμόζεται στις αλλαγές στην κοινωνική κουλτούρα των μέσων ενημέρωσης η οποία την εποχή μας συνεχώς αλλάζει και εξελίσεται.).
Απώτερος στόχος για την διαδικτυακή διαφήμιση της εταιρείας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει πάντα να είναι να βρίσκεται τρόπους που θα σας βοηθήσουν με αποτελεσματικό τρόπο να ενημερώνετε (cross-sell) την υπάρχουσα βάση θαυμαστών σας (fanσ) και ταυτόχρονα να προσελκύετε νέους πιθανούς πελάτες για την επιχείρησή σας.
Γράφτηκε απο τον
Prodromos Kikas
BEng, MSc -DIC
Καλέστε μας τώρα στο 22-232482 για ραντεβού ώστε να συζητήσουμε τρόπους και ιδέες με τις οποίες μπορείτε να χρσηιμοποιήσετε σωστά την διαδικτυακή διαφήμιση χρησιμοποιόντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.